Nämä TOIMITUSEHDOT, ASIAKKUUSEHDOT ja TIETOSUOJASELOSTE ovat voimassa 8.5.2018 alkaen. (päivitys 16.5.2018)

Lue ehdot rauhassa ennen ostopäätöstä. Hyväksymällä ehdot, yritys toimittaa tilauksesi ehtojen mukaisesti.

Verkkokauppa

Henrin #SALI (TFW Tampere Oy) Y-tunnus: 2685809-9 Pyhäjärvenkatu 1 B 12 33200 Tampere

Kauppa myy tuotteita ja palveluita täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Tuotteiden ja palveluiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin, käyttämällä toimitustapana sähköpostia (SÄHKÖPOSTI) ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Valtaosalla etämyyntituotteista on tavallisesti 14 päivän peruuttamisoikeus. Peruuttamisoikeus ei koske palvelusopimuksia (eli mm. jäsenyydet, salikortit, tutustumiskortit, liikuntapalvelut, yksilöohjaukset) eikä digitaalisia palveluja (eli mm. ravintovalmennus, verkkovalmennus, harjoitteluohjelmat), ks. "Tuotteen toimittaminen" ja "Etämyynti ja peruuttamisoikeus". Vapaa-ajan palvelu, joka on sovittu tietylle ajanjaksolle sekä rajatulle osallistujamäärälle, toimitetaan palvelun sisällön mukaisesti. Etämyyntinä ostettua vapaa-ajan palvelua ei voi peruuttaa eikä rahoja palauteta.

Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin sopimus- ja toimitusehtoihin. Tuotteen toimittaminen

Palvelujen toimittaminen aloitetaan heti tilausvahvistuksen jälkeen. Hyväksymällä sopimus- ja toimitusehdot, annat hyväksynnän sille, että tilaamasi palvelun suorittaminen aloitetaan välittömästi. Tällöin luovut etämyyntiä koskevasta 14 päivän peruuttamisoikeudesta ja palvelusopimuksen peruuttamiseen sovelletaan alempana eriteltyjä ehtoja (ks. etämyynti ja peruuttamisoikeus).

Digitaalisen palvelun suorittaminen aloitetaan heti tilausvahvistuksen jälkeen. Hyväksymällä sopimus- ja toimitusehdot, annat hyväksynnän sille, että tilaamasi digitaalisen palvelun suorittaminen aloitetaan välittömästi. Tällöin luovut etämyyntiä koskevasta 14 päivän peruuttamisoikeudesta. Digitaalisen palvelun tilaamista ei voi täten peruuttaa eikä rahoja palauteta.

Vapaa-ajan palvelu, joka on sovittu tietylle ajanjaksolle sekä rajatulle osallistujamäärälle, toimitetaan palvelun sisällön mukaisesti. Etämyyntinä ostettua vapaa-ajan palvelua ei voi peruuttaa eikä rahoja palauteta. Etämyynti ja peruuttamisoikeus

Palvelusopimukset

Palvelusopimusten (mm. yksilöohjaus, pt-palvelut, liikuntapalvelut, salikortit, jäsenyydet, tutustumiskortit) osalta 14 päivän peruuttamisaika lasketaan palvelusopimuksen tekemisestä. Palvelusopimus syntyy, kun asiakas on tehnyt tilauksen ja saanut tilausvahvistuksen. Jos palvelun toimittaminen aloitetaan asiakkaan pyynnöstä ennen peruuttamisoikeudelle varatun ajan kulumista, asiakkaalta peritään peruuttamisen johdosta palvelun käytön ajalta palvelun tuottamisesta aiheutuneina kustannuksina kohtuullinen korvaus, joka lasketaan suhteellisena osuutena sopimuksen mukaisesta kokonaishinnasta, kuitenkin aina vähintään 25€. Peruuttamisoikeutta ei sen sijaan ole, kun palvelu on kokonaan suoritettu ja asiakkaalle on ilmoitettu peruuttamisoikeuden puuttumisesta tällaisessa tilanteessa.

Vapaa-ajan palvelut

Peruuttamisoikeus ei koske vapaa-ajanpalvelua, joka on sovittu tietyksi ajankohdaksi  kuten esimerkiksi koulutus- tai urheilutapahtumat ja kurssit (esim. Kunnon Talvi-, Kunnon Kevät-, Kunnon Syksy -kurssit, Kesäkurssi, Tekniikkakurssi).  

Digitaaliset palvelut

Digitaalisten palvelujen (mm. verkkovalmennukset, ravintovalmennus, harjoitusohjelma) osalta 14 päivän peruuttamisaika lasketaan kyseistä palvelua koskevan sopimuksen tekemisestä. Sopimus syntyy, kun asiakas on tehnyt tilauksen ja saanut tilausvahvistuksen.

Asiakkaalla ei kuitenkaan ole peruuttamisoikeutta silloin, jos palvelun suorittaminen aloitetaan asiakkaan suostumuksin ennen peruuttamisoikeudelle varatun ajan kulumista. Suorittaminen aloitetaan heti tilausvahvistuksen jälkeen ja digitaalinen palvelu toimitetaan asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiin. Yritys ei vastaa asiakkaan itsensä ilmoittamien tietojen oikeellisuudesta ja asiakkaan on huolehdittava tilatessaan oikeat yhteystiedot tilauksen toimittamista varten.

Maksutavat

Henrin #SALI-verkkokaupassa voit maksaa pankkien verkkomaksuna tai luottokortilla. Verkkomaksuissa ja luottokorttimaksuissa palveluntarjoana toimii Checkout Finland Oy.

Checkout on sinulle turvallinen maksutapa. Palvelu on maksulaitoslain siirtymäsäännöksen nojalla merkitty Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Palvelu on Checkout Finland Oy:n (y-tunnus 2196606-6) ylläpitämä palvelu ja Checkout Finland Oy on OPn omistuksessa.

Svea Ekonomi

Lasku Svea Ekonomi tarjoaa sinulle helpon ja turvallisen tavan maksaa ostoksesi Laskulla. Kun valitset maksutavaksi laskun, teemme luottotarkistuksen henkilötietojasi käyttäen. Rekisteriselosteemme löydät täältä. Ostajan tulee olla 18 vuotta täyttänyt. Saat laskun antamaasi sähköpostiosoitteeseen tai postilla viralliseen kotiosoitteeseesi. Laskun maksuaika on aina vähintään 14 päivää. Viivästyskorko on korkolain mukainen laillinen viivästyskorko eli 7 % + korkolain mukainen viitekorko. Maksuhuomautuksesta veloitamme 5 euroa. Mikäli maksut jäävät maksamatta, etkä ole sopinut kanssamme maksun hoitamisesta, siirrämme saatavat perittäviksi kuluttajansuojalain säädösten mukaisesti. Voit jakaa laskun kätevästi pienempiin kuukausieriin Ostoluotto on kertaluotto, jolla voit jakaa laskusi sinulle sopiviin kuukausieriin. Mikäli haluat maksaa laskusi pienemmissä erissä, sinun tulee tutustua laskun yhteydessä saamiisi Ostoluoton ehtoihin ja hyväksyä ne allekirjoituksellasi. Tämän jälkeen voit maksaa laskulta vähintään laskulla ilmoitetun minimierän. Voit maksaa Ostoluoton milloin tahansa kokonaan pois ilman lisäkuluja käyttämättömältä luottoajalta. Voit tutustua etukäteen luoton ehtoihin täältä: Ostoluoton yleiset ehdot sekä Vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot.

Maksa osissa Erämaksulla Erämaksu on kertaluotto, jolla voit maksaa ostoksesi valitsemallasi maksuajalla ja kiinteillä kuukausierillä. Kun valitset maksutavaksi erämaksun, teemme luottotarkistuksen henkilötietojasi käyttäen. Rekisteriselosteemme löydät täältä. Voit valita sinulle sopivimman maksuajan verkkokaupassa tarjotuista vaihtoehdoista. Erämaksu tulee maksaa sovitussa maksuajassa. Tämä edellyttää, että maksat vähintään sovitun summan kuukausittain eräpäivään mennessä. Luonnollisesti voit maksaa myös koko luoton pois kerralla ilman kuluja käyttämättömältä luottoajalta. Voit tutustua etukäteen erämaksuluoton ehtoihin täältä: Erämaksun yleiset ehdot sekä Vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot. Lisätietoja etämyynnistä ja internetissä tapahtuvasta kaupankäynnistä saat Kilpailu- ja kuluttajaviraston sivuilta https://www.kkv.fi/ tai luottosopimuksestamme.

Yhteystiedot ja asiakaspalvelu Mikäli sinulla on kysymyksiä Laskuun tai Erämaksuun liittyen, voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme 09 4242 3330 (ark. 8-17) tai asiakasinfo@svea.fi. Svea Ekonomi / Maksuratkaisut Mechelininkatu 1 a 00180 Helsinki

Maksu pankkipainikkeilla

Checkout maksunvälityspalvelu välittää maksusi kauppiaalle. Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet, eli voit maksaa Nordean, Osuuspankin, Säästöpankin, POP-pankin, Danske Bankin, Handelsbankenin, S-pankin, Ålandsbankenin ja LähiTapiola pankin maksupainikkeilla. Maksun saajana tiliotteella näkyy Checkout Finland Oy. Välitämme maksusi verkkokauppiaalle.

Maksut luottokorteilla

Voit maksaa verkkokaupassa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -korteilla. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti Netsin SSL-suojatulla maksulomakkeella. Verkkokaupalla eikä Checkout Finland Oy:llä ole pääsyä korttitietoihin eikä maksukortin tietoja tallenneta järjestelmiimme. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa- ja MasterCard SecureCode –todentamispalvelut.

Verkkokauppa käyttää Checkout maksunvälityspalvelua korttimaksuissa. Verkkokauppa toimii tuotteiden ja palveluiden markkinoijana sekä tuotteiden toimittajana asiakkaalle. Verkkokauppa huolehtii kauppaan liittyvistä lakisääteisistä sekä itse määrittelemistään muista velvoitteista. Maksukorttimaksuissa kauppa syntyy asiakkaan ja Checkout Finland Oy:n (2196606-6) välille. Checkout Finland Oy vastaa korttimaksuihin liittyvistä velvoitteista ja reklamaatioista. Checkout näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää asiakkaan maksaman maksukorttimaksun suoraan kauppiaalle.

Tilaus- ja maksuvahvistus

Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun.

Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:

Puhelin (arkisin 10:00-15:00) : 0445629117

email: info@henrinsali.fi

Ostaessasi verkkokaupasta tuotteen/palvelun, olet Henrin #SALI:n (TFW Tampere Oy) asiakas ja sitoudut noudattamaan näitä asiakkuusehtoja. Lue ehdot huolella ennen ostopäätöstä.

ASIAKKUUSEHDOT: Henrin #SALI (TFW Tampere Oy)

  • Asiakkuuden kesto. Asiakkuudet ja kurssit ovat ostetusta tuotteesta/palvelusta riippuen voimassa joko toistaiseksi tai määräaikaisesti. Toistaiseksi voimassa oleva asiakkuus on voimassa niin kauan, kunnes se irtisanotaan 1kk irtisanomisaikaa käyttäen. 10x-kortti on voimassa 6kk ostopäivästä. 30x- kortti on voimassa 9kk ostopäivästä. Määräaikainen asiakkuus on voimassa sopimuksen mukaisen määräajan eikä asiakkuutta voi irtisanoa tai muuttaa kesken sopimuskauden.
  • Asiakkuuden päättäminen. Toistaiseksi voimassa oleva asiakkuus on voimassa toistaiseksi kalenterikuukausi kerrallaan 1kk irtisanomisajalla. Kun irtisanominen tehdään viimeistään kuluvan kuukauden viimeinen päivä, on toistaiseksi voimassa oleva asiakkuus voimassa vielä seuraavan kuukauden loppuun asti. Määräaikainen 12kk asiakkuus on voimassa määräajan 12kk, jatkuen automaattisesti toistaiseksi voimassaolevana 1kk irtisanomisajalla, ellei asiakas erikseen päätä asiakkuutta 12kk määräajan loppuun erillisellä ilmoituksella. Määräaikainen asiakkuus mm. 6kk, 90pv kortti sekä 30pv kortti ovat voimassa nimensä mukaisen määräajan eikä niitä tarvitse erikseen irtisanoa. Käyttämättä jääneestä harjoitteluajasta ei anneta rahallista hyvitystä.
  • Merkittävät ja ennakoimattomat elämäntilanteen muutokset. Kuluttaja-asiamiehen linjauksen mukaisesti merkittäviä ja ennakoimattomia elämäntilanteen muutoksia ovat mm. pitkäaikainen sairastuminen, vammautuminen ja työttömyys ja ”näissä poikkeuksellisissa tilanteissa kuluttajalla voi, tapauskohtaisen harkinnan tuloksena, olla pätevä peruste lopettaa sopimus ennenaikaisesti” (Kuluttaja-asiamiehen linjaus, 2016). Näissä tilanteissa, jos tapauskohtaisen harkinnan jälkeen näin todetaan, asiakkuuden voi päättää 1kk irtisanomisaikaa noudattaen, ilmoittamalla siitä info@henrinsali.fi sekä toimittamalla todistus (esim. lääkärintodistus), josta ilmenee irtisanoutumisen peruste.
  • Asiakkuus on aina henkilökohtainen, eikä sitä voi siirtää toiselle henkilölle. Asiakkaan on pyydettäessä todistettava henkilöllisyytensä. Asiakkaan täytyy olla täysi-ikäinen tullessaan salin asiakkaaksi. Salilla otetaan valokuvia ja videoita, joita voidaan käyttää markkinoinnissa.
  • Maksut.
    • Määräaikaisen, kertamaksuna maksettavan asiakkuuden voi ostaa verkkokaupasta tai maksaa pankki- tai luottokortilla.
    • Kuukausilasku tulee asiakkaalle sähköpostiin. Kuukausilaskun eräpäivä on aina harjoittelukuukauden alussa kuun 5.pv.
    • Asiakkaan täytyy ilmoittaa viimeistään eräpäivänä kirjallisesti, jos hän haluaa käyttää laskun maksamiseen esim. liikuntaetuutta, joka vaatii laskun manuaalista muokkaamista. Liikuntaetuus (liikuntasetelit) asiakkaan tulee toimittaa salin henkilökunnalle viimeistään eräpäivänä. TFW Tampere Oy voi kieltäytyä muokkaamasta eräpäivän ylittänyttä laskua, jos liikuntaetuutta ei ole toimitettu ajoissa.
    • Eräpäivän ylittänyt avoin lasku estää automaattisesti tuntien varaamisen. Eräpäivän ylittäneet laskut, joiden maksusuorituksesta asiakas ei ole kirjallisesti sopinut, voidaan lähettää perintätoimistolle perittäväksi, jolloin asiakkaan on käytettävä perintätoimiston antamia maksuohjeita. Jos asiakas kuitenkin tästä huolimatta tekee maksusuorituksia suoraan TFW Tampere Oy:lle, voidaan suoritukset kohdistaa johonkin asiakkaan toiseen, ei perinnässä olevaan laskuun.
    • Asiakas on vastuussa siitä, että hänen yhteystietonsa ja laskutustietonsa ovat ajan tasalla. Nimen, osoitteen, sähköpostin ja puhelinnumeron muutoksesta tulee ilmoittaa TFW Tampere Oy:lle sähköpostiin: laskutus(a)henrinsali.fi
    • Kaikissa laskuihin ja maksamiseen liittyvissä asioissa voi olla yhteydessä sähköpostilla laskutus(a)henrinsali.fi
  • Kulkuoikeus.  Asiakas voi lunastaa itselleen kulkuoikeuden salille. Kulkuoikeutta ei voi liittää kertakortteihin (mm. 10x, 30x). Kulkuoikeus laskutetaan hinnaston mukaisesti. Kulkuoikeus voidaan myöntää myös veloituksetta esim. pyhäpäivinä. TFW Tampere Oy:llä on oikeus evätä kulkuoikeus, jos asiakas ei sitoudu asiakkuusehtoihin.
    • Kulkuoikeutta voi käyttää joka päivä klo 5-23. Omatoiminen treenaaminen on mahdollista silloin, kun salilla ei ole ohjattuja treenejä. Ohjattujen tuntien aikana salilla ei treenata omatoimisesti. Jos salilla on joskus muuta toimintaa, joka estää omatoimisen treenaamisen, tästä ilmoitetaan ryhmäviestillä sähköpostiin.
    • Kulkuoikeus perustuu luottamukseen. Kulkuoikeus on yksilöllinen ja sitä saa käyttää ainoastaan henkilö, joka kulkuoikeuden on pyytänyt ja saanut. Jos herää epäilys, että kulkuoikeutta käytetään väärin, kulkuoikeus poistetaan, kunnes asiaan on saatu selvyys.
    • Kulkuoikeus toimii myös pyhäpäivinä (esim. joulu, uusivuosi, pääsiäinen).
    • Kulkuoikeus on voimassa aina, kun asiakkuus ja tuntivarausoikeus on voimassa. Jos tuntivarausoikeus on evätty (esim. maksamattoman laskun vuoksi), kulkuoikeus ei myöskään tällöin toimi.
    • Asiakas ymmärtää ja hyväksyy, että kulunvalvontaa seurataan reaaliajassa kulunvalvontajärjestelmän kautta pääkäyttäjän (TFW Tampere Oy) toimesta. Kaikki onnistuneet ja epäonnistuneet sisäänpääsyt ja pyrkimykset jäävät lokitietoihin, ja tietoja käytetään mm. epäselvyyksien selvittämiseen ja kulunvalvonnan käyttömäärien laskentaan.
    • Asiakas ymmärtää ja hyväksyy, että kulunvalvonnassa voi olla lyhytaikaisia toimintahäiriöitä, joihin ei pystytä TFW Tampere Oy:n toimesta aina vaikuttamaan. Asiakas on velvollinen heti ilmoittamaan havaitsemastaan häiriöstä tai kohtaamastaan ongelmasta sähköpostilla, tekstiviestillä tai soittamalla, jotta tilannetta voidaan lähteä korjaamaan. Lyhytaikaisten toimintahäiriöiden ilmeneminen ei oikeuta asiakasta saamaan hyvitystä.
    • Asiakkaan velvollisuus on ilmoittaa oma henkilökohtainen puhelinnumeronsa sähköpostilla tai kirjallisesti paperilla, jotta kulkuoikeus aktivoituu oikealle puhelinnumerolle. Kulkuoikeuksia aktivoidaan arkisin.
    • Kulkuoikeus ei toimi, jos asiakkaan puhelinnumero on salainen (soittaessa näkyy ”ei numeroa”, ”tuntematon numero” jne.). Asiakkaan tulee huolehtia puhelinnumeron asetusten muuttamisesta käyttäessään kulkuoikeutta.
  • Tuntien varaus. Asiakas varaa aina etukäteen paikan tunnille tuntivarausjärjestelmän kautta. Asiakkaan täytyy perua osallistumisensa heti esteen ilmettyä joko itse suoraan tuntivarausjärjestelmästä tai tekstiviestillä numeroon 0445629117. Jos peruuttamattomia varauksia on kolmenkymmenen (30) päivän aikana kolme (3) kappaletta tai enemmän, niin varausoikeus tunneille sulkeutuu. Varausoikeus palautuu, kun henkilö ottaa yhteyttä ja pyytää varausoikeuden palauttamista. Tällä pyritään mahdollistamaan kaikille halukkaille pääsy tunneille. Jos asiakas on laiminlyönyt laskujen maksun, TFW Tampere Oy:llä on oikeus evätä varausoikeus ja osallistuminen tunneille, kunnes avoimet laskut on maksettu tai niiden maksamisesta on kirjallisesti sovittu.
  • Tuntien toteutus. Ohjaajan äkillisessä sairaustapauksessa pyritään aina löytämään tunnille toinen ohjaaja. Joillakin tunneilla on käytössä minimiosallistujamäärä. Tuntivarausjärjestelmässä on aina maininta, jos tunnilla pitää olla tietty vähimmäismäärä asiakkaita, jotta tunti toteutuu. Tuntikuvauksessa on myös kellonaika, johon mennessä osallistujamäärän tulee täyttyä. Kaikissa tilanteissa, kun tunti peruuntuu, asiakas saa antamaansa sähköpostiosoitteeseen viestin suoraan tuntivarausjärjestelmästä. Asiakkaan on aina mahdollista suorittaa suunniteltu harjoitusohjelma omatoimisesti kyseisenä kellonaikana, jos tunti peruuntuu.
  • TFW Tampere Oy pidättää oikeuden väliaikaisesti muokata tuntitarjontaa kysynnän ja resurssien mukaan esim. pyhäpäivinä ja loma-aikoina, huomioiden aina mahdollisuuden toteuttaa suunniteltua harjoitusohjelmaa. Lukujärjestystä voidaan muokata väliaikaisesti esim. arkipyhän takia.
  • Harjoittelu tapahtuu asiakkaan omalla vastuulla. Asiakas on velvollinen itse huolehtimaan riittävästä vakuutusturvasta mahdollisen henkilö- tai omaisuusvahingon osalta. TFW Tampere Oy ei vastaa asiakkaan henkilökohtaisesta omaisuudesta.
  • Nämä asiakkuusehdot sitovat asiakasta ja TFW Tampere Oy:tä eikä TFW Tampere Oy voi muuttaa ehtoja yksipuolisesti asiakkuuden voimassaoloaikana.